Varustus – mida kasutada ja mida mitte?

Tõstevöö

Sa võid kasutada harjutuste sooritamisel tõstevööd, kui tunned, et see aitab sul paremat kehaasendit hoida. Küll aga ei kompenseeri tõstevöö halba kehahoiakut. Ehk siis kui sa ei jaksa ilma vööta ennast korrektses asendis hoida, siis suure tõenäosusega sa teed selle harjutuse ära ka vale rühiga koos tõstevööga. Ehk siis kõigepealt tehnika ja siis lisaaksessuaarid!

Pihavöö/korsett

See fancy asi, mida incluencerid kasutavad, et saada peenike keskkoht. Lühidalt – kui sa minu trennis oleks, siis ma lööks su maha selle eest. Ükski korsett ja kokkusurutud siseorgan sulle kuidagi teenet ei tee. Tahad peenemat keskkohta, siis vaata enda külmiku sisu üle ja põleta kõhult rasv maha, mitte ära tegele debiilsustega.

Pehmendus kangile (pussy-pad)

Puusatõstetel on see elementaarne, sest metallist kang puusakontidel hakkab valu tegema. Kükkidel on sul selle jaoks trapetsilihased, kuhu kohta me kangi asetame. Kang teeb turjal haiget siis, kui sa asetad selle valesse kohta (kaela peale). Pehmendust kasutades sa harjutadki ennast võtma kangi valesse positsiooni. Jällegi – minu trennis ma lööks su maha selle eest. Miks ükski tõsiseltvõetav sportlane pehmendust ei kasuta? Sest pole vaja debiilsustega tegeleda.

Tõsterihmad

Aitavad parandada haaret ja me saame tegeleda lihase treenimisega, mitte ei pea panema fookust sellele, et midagi käest ära kukuks või lahti libiseks. Lisaks aitab see natuke ära hoida ka nahapaksendeid. Soovitan soojalt!

Kindad

Kindad tegelikult muudavad haarde kehvemaks. Jah, need aitavad hoida ära paksendeid, aga rihmadest on sul palju rohkem kasu. Otseselt ma ei keela neid, kui soovid siis kasuta. Aga ma vahetaks need rihmade vastu.

Kummilint

Kummilinti me kasutame eelkõige ümber põlvede selleks, et sa õpiksid hoidma enda põlvi õiges asendis ja aktiveeriksid tuharalihased. Lint “käsib” sul automaatselt hoida põlvi õiges suunas ja põlved ei hakka sisse vajuma. Kõiki harjutusi saab teha ilma kummilindita, aga soovitan soojalt.

Jalanõud

Jalanõu peab olema stabiilne. Kõige paremad jalanõud trenniks on madala ja jäiga tallaga. Näiteks tavaline madal Converse stiilis kets, Nike Metcon, spetsiaalsed jõutreeningu jalatsid. Jooksujalanõu tald on liiga pehme ja alakehapäevadel loob see ebastabiilsuse su jalatalda, mis omakorda peegeldub edasi põlvedesse, puusadesse, selga ning pikemas plaanis soodustab vigastuste tekkimist. Kui sul on võimalik (jõusaalides on enamasti keelatud), siis treeni paljajalu või sokkis (kui pole libedad sokid).